مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مهر 1402 ساعت 02:252023-09-26اقتصادي

رکورد 30 ساله خرید تضمینی گندم در کردستان شکسته شد 


استاندار کردستان با بیان اینکه بعد از 30 سال رکورد تولید و خرید گندم در این استان شکسته شد، گفت: کردستان نماد تولید گندم در کشور است.

- ایسنا/کردستان استاندار کردستان با بیان اینکه بعد از 30 سال رکورد تولید و خرید گندم در این استان شکسته شد، گفت: کردستان نماد تولید گندم در کشور است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اسماعیل زارعی کوشا روز 4مهر در مراسم آغاز سال زراعی 1402-1403، کە با حضور وزیر جهاد کشاورزی در محل سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد، با بیان اینکه کردستان بالاترین سطح زیر کشت گندم دیم را در سطح کشور به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: تاکنون بالغ بر یک میلیون و 150 هزار تن گندم مازاد بر نیاز در استان از کشاورزان تضمینی خریداری شده است که 12 درصد تولید گندم کشور را تامین می کند.

وی از افزایش حدود سه برابری ظرفیت سردخانه های استان از ابتدای دولت سیزدهم خبر داد و گفت: ظرفیت سردخانه های کردستان از 30 هزار تن هم اکنون به 80 هزار تن افزایش یافته است.

استاندار کردستان گندم خریداری شده در سال گذشته را 620 هزار تن عنوان کرد و گفت: امسال یک میلیون و 150 هزار تن گندم مازاد بر نیاز در استان خریداری شده است.

وی از برنامەریزی برای تبدیل 100 هزار هکتار از اراضی دیم به آبی در استان خبر داد و افزود: در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته و در نظر داریم نسبت ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رکورد 30 ساله خرید تضمینی گندم در کردستان شکسته شد 

رکورد 30 ساله خرید تضمینی گندم در کردستان شکسته شد